- Inscriere - cum sa deveniti membru al asociatiei Muncitorul Tecuci
- Intrarea in drepturi , transe de vechime
- Forme de plata
- Incetarea calitatii de membru
- Acordare ajutor de deces
- Documente necesare pentru ridicarea ajutorului de deces
- Cerere acordare ajutor de deces - descarca documentul de AICI
- Inscriere - cum sa deveniti membru al asociatiei Muncitorul Tecuci
Poate deveni membru al Asociatiei de Ajutor Reciproc pentru Decese MUNCITORUL orice persoană, cetățean al României pe baza cererii
individuale benevole de la vârsta de 18 ani împliniți la data înscrierii.
În cadrul Asociatiei de Ajutor Reciproc pentru Decese MUNCITORUL se poate admite înscriere multiplă în limita maximă
a două înscrieri distincte cu respectarea prevederilor statutare.
Înscrierile pot fi
individuale sau familiale. La înscrierile individuale, fiecare solicitant este
obligat să prezinte buletinul sau cartea de identitate.
La înscrierile
familiale, solicitanții trebuie să fie soți legitimi căsătoriți și sunt
obligați să prezinte buletinele sau cărțile de identitate ale ambilor.
Înscrierea se face pe
baza cererii de înscriere.
Înscrierea individuală
în asociație este voința unilaterală a înscrisului sub semnătură și va fi
respectată ca atare.
Primirea ca membru al
asociației se aprobă de Consiliul Director în prima ședință de lucru pe baza
analizei cererilor de înscriere.
Înscrierea este
însoțită de achitarea unei taxe de înscriere al cărui cuantum este stabilit de
Consiliul Director concomitent cu primirea unui carnet de membru.
- Intrarea in drepturi , transe de vechime
Intrarea în drepturi
reprezintă termenul la care, de la data înscrierii, membrii asociați pot
beneficia de ajutor de deces.
Vechimea se calculează
de la data înscrierii.
Ajutorul de deces se calculează conform acestei vechimi.
La înscrierea
individuală se plătesc aceleași obligații ca și la înscrierea familială.
TABELUL INTRĂRII ÎN
DREPTURI
Vârsta
|
Intrarea în
drepturi
|
Înscriere
familială
|
Înscriere
individuală
|
18 ani împliniți – 30 ani împliniți
|
3 luni
|
ambii soți
|
titularul
|
30 ani împliniți – 50 ani împliniți
|
6 luni
|
ambii soți
|
titularul
|
50 ani împliniți – 60 ani împliniți
|
1 an
|
ambii soți
|
titularul
|
Peste 60 ani
|
2 ani
|
ambii soți
|
titularul
|
- Forme de plata
În asociație sunt folosite trei forme de plată:
- direct la casieria asociației ;
- prin mandat poștal sau în conturi deschise la bănci;
- plata prin delegat.
Încasarea
contribuției de deces ține cont de numărul de decese înregistrate. Operațiunea
de stabilire a cuantumului contribuției la deces se numește trecere la plată.
Pentru membrii asociați
care plătesc contribuția anticipat anual stabilirea obligațiilor bănești
statutare (trecerea la plată) se face o singură dată pe an, respectiv
31Decembrie a fiecărui an pentru anul curent. Sumele rămase neconsumate de
trecere la plată, se raportează pentru anul următor la fișa respectivă. Sumele
neacoperite de trecerea la plată se recuperează de la aceeași fișă în anul
următor. Pentru membrii asociației care plătesc contribuția la ghișeu plata ține
cont de numărul de decese inregistrat prin trecere la plată succesive până se
produce plata.
Delegatul este
reprezentantul unui membru sau unui grup de membrii în relația cu asociația.
Poate fi delegat orice cetățean cu condiția să fi membru al asociației. Grupul
de membrii reprezentați de un delegat se numește în accepțiunea asociației lot.
Calitatea de delegat
este benevolă. Sub nici o formă un delegat nu poate pretinde avantaje materiale
de nici un fel de la membrii asociați pe care îi reprezintă.
Delegații au
obligația de a înmâna chitanțele primite de la casieriile asociației membrilor
ce compun lotul respectiv și de ai informa pe aceștia cu privire la orice
decizie, hotărâre sau modificare intervenită în asociație.
Delegații stabilesc
împreună cu casierele asociației termenul la care vor reveni la plată. Pentru
evitarea deplasării neproductive la sediul asociației delegații sunt obligați
să se prezinte la data planificată la casieria asociației cu sumele
corespunzătoare pentru întreg lotul.
- Incetarea calitatii de membru al Asociatiei Muncitorul Tecuci
Calitatea de membru
asociat încetează:
a) prin
cerere scrisă de retragere din rândul membrilor a celui în cauză;
b) prin
excludere pentru neplata contribuției mai mult de un an de zile de la ultimul
deces plătit dar nu mai mult de tri ani calendaristici.
c) pentru
acțiuni și atitudini potrivnice intereselor asociației ca urmare a unor acte
antisociale sau indisciplină gravă.
Hotărârea de a exclude
un membru din rândurile membrilor asociați se ia în ședința Consiliului
Director pe bază de vot deschis numai după ce celui direct vizat i s-a adus la
cunoștință.
Hotărârea de a exclude
un membru se face la propunerea unui membru al Consiliului Director și
presupune ca toți membrii Consiliului Director să voteze pozitiv propunerea de
excludere.
Hotărârea de excludere
luată de Consiliul Director se aduce la cunoștința celui în cauză în termen de
15 zile de la consemnarea ei în procesul verbal de ședință și poate fi atacată
prin contestație la Adunarea Generală.
La încetarea
calității de membru asociat acesta pierde toate drepturile statutare și sumele
depuse drept taxă de înscriere, contribuții pentru decese și taxele anuale.
Calitatea de membru
asociat este netransferabilă.
- Acordare ajutor de deces
Cuantumul și tranșele
de vechime ale ajutoarelor de deces se stabilesc prin hotărâre de Consiliul
Director în ultima ședință din anul curent pentru anul viitor și se supun
ratificării Adunării Generale.
Ajutoarele în caz de
deces se plătesc numai rudelor de gradul I ale decedatului în speță soțului
supraviețuitor sau copiilor majori ai decedatului . în cazul copiilor minori
ajutoarele de deces se plătesc tutorelui acestuia.
În cazul în care nu există nici o rudă de gradul I care poate primi ajutorul de
deces, acesta se poate acorda după caz:
a) _ persoane
indicate de membru asociat prin procură lăsată în cursul vieții autentificată
de un notar sau avocat;
b) _ persoane
indicate de membru asociat prin împuternicire lăsată în timpul vieții la sediul
asociației.
În cazul în care
decedatul nu are nici urmași, dar nu a lăsat documente legale (dispoziții
scrise) ajutorul de deces se va acorda persoanelor care vor prezenta declarații
notariale din care să reiasă faptul că au suportat cheltuielile de
înmormântare.
În cazul în care
decesul membrului asociat survine în altă țară persoanele îndreptățite a ridica
ajutorul de deces trebuie să prezinte certificatul de deces tradus și
autentificat, precum și înregistrarea lui la Starea Civilă din localitatea de
domiciliu.
b) În acest scop la
solicitarea scrisă sau telefonică a celui care are dreptul să încaseze ajutorul
de deces conducerea asociației va solicita documentele necesare ce trebuie
transmise pe adresa de e-mail a asociației în urma cărora i se vor expedia
sumele respective.
c) Dacă o persoană
desemnată prin declarație se află în situația de a nu putea să se prezinte
pentru ridicarea ajutorului de deces poate delega prin notariat o altă persoană
pentru ridicarea ajutorului cuvenit.
d) În cazul când un
membru asociat a avut date mai multe dispoziții scrise pentru încasarea
ajutorului de deces se va respecta ultima dispoziție scrisă, care revocă toate
celelalte declarații anterioare.
1) Ajutorul de deces
se acordă necondiționat urmașilor
membrilor asociați care au plata obligațiilor față de asociație la zi.
2) Ajutorul de deces
constituit din contribuția tuturor membrilor asociați este destinată exclusiv
cheltuielilor de înmormântare și nu face obiectul acțiunilor de partaj sau
moștenire.
3) Ajutorul de deces
neridicat de moștenitorii legali sau persoanele împuternicite se prescrie după
3 ani de la data decesului membrului asociat.
- Documente necesare pentru ridicarea ajutorului de deces
În situația în care
ajutorul în caz de deces se plătește rudelor de gradul I ale decedatului, în
speță soțului supraviețuitor sau copiilor majori ai decedatului actele necesare
sunt:
- buletinul
(carte) de identitate a rudei de gradul I;
- certificatul de deces în original;
- copie certificat de deces;
- carnetul de membru asociat.
- certificat de nastere copii ( fiu/fiica) .
În situația în care ajutorul în caz de deces se
plătește unei persoane indicată prin procură notarială sau împuternicire lăsată
la sediul asociației actele necesare sunt:
- buletinul
(carte) de identitate pentru respectiva persoană;
- certificatul de deces în original;
- copie certificat de deces;
- carnetul de membru asociat;
- procura notarială sau împuternicirea lăsată la sediul asociației.
În cazul în care
decedatul nu are urmași , dar nici nu a lăsat documente legale, ajutorul de
deces se va acorda persoanelor care vor prezenta:
- declarația
notarială pentru cheltuielile ocazionate de înmormântare;
- buletinul (cartea) de identitate pentru respectiva persoană;
- certificatul de deces în original;
- copie certificat de deces;
- carnetul de membru asociat.
De la caz la caz în
sprijinul acordării ajutorului de deces se mai poate solicita:
- certificat de căsătorie pentru dovada schimbării de nume;
- orice document legalizat, autentificat de notariatele publice sau avocat:
Împuternicirea
completată la sediul asociației nu anulează efectele documentelor eliberate de
organele notariale sau avocat.